DOLAR 6,7631
EURO 7,3116
ALTIN 362,98
BIST 92.071
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
Karaman 15°C
Çok Bulutlu

Fadim ÜÇBAŞ MARANGOZ Kimdir?

10.02.2020
A+
A-
Fadim ÜÇBAŞ MARANGOZ Kimdir?

Fadim ÜÇBAŞ MARANGOZ Kimdir?

Karaman’lı Hemşehrimiz ünlü kostüm tasarımcısı Fadim ÜÇBAŞ MARANGOZ.

Kendisini, kendi anlatımından ibrala.com okurlarıyla paylaşıyoruz. Sitemize verdiği destekten dolayı kendisine teşekkür eder. İşlerinde başarı ve kolaylıklar dileriz.

Fadim ÜÇBAŞ MARANGOZ Kimdir?

1965 yılında Karaman/Larende mahallesinde doğmuşum. Babam Ahmet Üçbaş Yeşildere’li (İbrala) Annem Şayeste Korkmaz Güdümen’lidir. Babam Larende’de, annem Kır Mahallede büyümüş. Bir ağabeyim, bir ablam ve bir kız kardeşim var. Ben 5 yaşında iken, 1970 yılında İstanbul’a göç etmişiz. Daha sonra 1979 yılının Kasım ayına kadar İstanbul’da yaşadık. 80 öncesi tüm ülkemizde yaşanan siyasi kaos nedeniyle babamın ısrarları ile yeniden Karaman’a Larende mahallesine döndük. Benim Karaman ile ilk ilişkim bu göç ile kuruldu. Karaman’a geldiğimizde yaşadığımız insan ilişkileri, dil, yemek kültürü ve buna benzer bize göre sorun olan her şey güzel memleketimizin özellikle o yıllarda çok kıymetli olan, komşuluk, paylaşma ve anlayış kültürü ile çok kısa zamanda aşıldı. Sadeleştik ve çok şey öğrendik… Mahallemizdeki dayanışma, birlikte hareket edebilme, hoşgörü kültürü o kadar doğaldı ki, birlikte yapılan ev temizlikleri, halı silkelemeden, çeyiz hazırlamaya, ekmek yapmaktan, arabaşı gecelerine, herkesin hasadının her eve ikram edilmesinden, gündüz kadınların batırık sefaları, akşam ailece buluşmalar, sohbetlere kadar, her şey o kadar doğal ve güzeldi ki, kısa zamanda uyum sağladık Karaman’a.

81 yılının Şubat ayına kadar kaldığımız Karaman’dan 2. göçümüzü tekrar İstanbul’a yaptık. Fatih Kız Lisesini bitirdim. Üniversite okuma şansım olmadığı için Özel Muhasebe ve Daktilo kurslarına katılarak 1983 yılında muhasebe hocam Mustafa Asım Kumru’nun muhasebe bürosunda çalışmaya başlayarak çalışma hayatıma başladım. Aynı zamanda Halk Müziğine olan tutkum nedeniyle Türk Folklor Kurumu Halk Müziği gurubuna katıldım. Bu kurumda tanıştığım arkadaşlarım vesilesi ile Halk Dansları çalışmalarına da devam ettim. 1986 yılında kız kardeşim Emine ile Eminönü Halk Eğitim Merkezinde Halk Dansları çalışmalarına başladık. 1991 yılına kadar süren Halk Eğitim çalışmalarımız yanı sıra, Turizm Otelcilik, Gemicilik Telsiz, Telgraf gibi değişik alanlarda da kurslara katılmaya ve ufkumuzu genişletmeye devam ettik. 1991 yılında Şişli Belediyesi Halk Oyunları Grubu, Çavuşoğlu Koleji gibi kurumlarda Halk Dansları eğitimimize devam ettik. Daha sonra, birçok dernek ve okulda Halk Dansları Eğitmeni olarak görev yaptım. İşçi Partisi Beyoğlu İlçe Yöneticisi, Propaganda Bürosu Profesyoneli ve Büyükçekmece İlçe Başkanlığı gibi aktif bir siyaset dönemim oldu. Pir Sultan Abdal Kültür Derneği, Atatürkçü Düşünce Derneği, ÇYDD, Aynı zamanda kurucusu olduğum Hasret Gültekin Kültür Sanat Kooperatifi gibi birçok Sivil Toplum Kuruluşunda da üye ve yönetici olarak aktif çalışmalar yaptım. 1996 yılında rahmetli Burçay Anger ve çok sevgili dostlarım Sibel Karaoğlu ve Emine Sağlam Akfırat ile birlikte Erkan Yücel Halk Tiyatrosu’nu yeniden kurduk. Halk Dansları çalışmalarımız içinde bulunan Köy Seyirlik Oyunları deneyimimizi bir de tiyatro çalışmaları ile taçlandırdık.

Pek çok film, dizi ve belgeselde çalışma şansım oldu. Sanırım 60 civarı projede çalıştım. Benim için hepsi bir birinden kıymetli elbette… Ama Kırımlı (Burak Arlıel) , 120 (Özhan Eren), Görünmeyen (Ali Özgentürk), Son Mektup (Özhan Eren), Yüreğine Sor (Yusuf Kurçenli) İfatrlık Gazoz ( Yüksel Aksu) Yol Ayrımı (Yasin Uslu) Kurt Kanunu (Yasin Uslu) içinde bulunmaktan ve yönetmenleri ile çalışmaktan sonsuz mutluluk duyduğum projelerdir.

Karaman muhteşemmm… Çok büyük bir hazine… Kıymetinin pek anlaşıldığını sanmadığım bir hazine. Hem kentsel, hem kültürel dönüşümü maalesef yanlış planlanmış bir şehir… Gördüğüm kadarı ile değerlerin taşınması ve tanıtımı bireysel çabalarla giden bir gelişim yaşamaya çabalıyor. En önemli eleştirim eski Karaman’a ait derli toplu bir koruma alanı oluşturulmamış olması. Maalesef olanlarda da restorasyon hataları var. Üst geçitler yerine alt geçitler yapılıp üst yapı yeşil alanlar olarak kullanılabilirmiş diye düşünüyorum. Dikey yerine, yatay yerleşim özendirilebilir, eski Karaman nostaljik hali ile muhafaza edilip zaten Tokilerle genişletilen yerleşim alanları kontrollü mimari ile birbirine uyumlu hale getirilebilirmiş… Bir de Seyir Terası diye yapılan bölgenin Karaman’ı üstten görebilen, panoramik bir alanda olması sanırım daha doğru olurdu. Kadın ve çocuklara yönelik daha çok sanat ve kültür merkezi, turist çekebilecek cazibe alanları ve buralarda da kadın emeğini daha çok öne çıkarmak gibi çalışmalar olmalı…

ibrala.com olarak kendisine teşekkür eder. İşlerinde başarı ve kolaylıklar dileriz.


YORUMLAR

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.